Νησιώτικη διατροφή και υγεία

Η μεσογειακή ή νησιώτικη υγιεινή διατροφή είναι γνωστό έχει πολλά οφέλη, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές παρανοήσεις σχετικά με το πως ακριβώς μπορεί να μας βοηθήσει να ζήσουμε μια υγιέστερη και μεγαλύτερη διάρκεια ζωή. Παρακάτω θα δούμε μερικά γεγονότα και μύθους για τη διατροφή των κατοίκων των νησιών της Μεσογείου και της Ελλάδας ειδικότερα.

  • Μύθος 1: Η μεσογειακή – νησιώτικη διατροφή είναι πολύ ακριβή.

Πραγματικότητα: Δεδομένου ότι αν ακολουθείτε τη Μεσογειακή διατροφή θα τρώτε φασόλια ή φακές ως κύρια πηγή πρωτεΐνης σας καθώς και πολλά λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, η δίαιτα σας θα είναι πολύ πιο φθηνή από μία που βασίζεται σε πιάτα με βάση το κρέας, το τυρί, και τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

  • Μύθος 2: Αν ένα ποτήρι κρασί είναι καλό για την καρδιά σας, από τρία ποτήρια θα σας κάνουν το τριπλάσιο καλό.

Γεγονός: Μέτριες ποσότητες κόκκινου κρασιού (ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δύο για τους άνδρες) είναι γνωστό ότι έχουν μεγάλα οφέλη για την υγεία της καρδιάς σας. Ωστόσο η υπερβολική κατανάλωση κρασιού έχει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Η κατανάλωση περισσότερων από δύο ποτήρια κρασί την ημέρα, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην καρδιά σας.

  • Μύθος 3: Εάν ακολουθήσετε την παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή, τότε θα χάσετε βάρος.

Γεγονός: Το γεγονός ότι όσοι ζουν σε ελληνικά νησιά έχουν ιδιαίτερα καλή καρδιαγγειακή υγεία, δεν οφείλεται μόνο στις διαφορετικές διατροφικές συνήθειες τους. Ασκούνται πολύ και καθημερινά: ανεβαίνουν απότομους λόφους και σκάλες, φροντίζουν τον κήπο και τα ζώα τους και συχνά καλλιεργούν οι ίδιοι τα φαγητά που τρώνε. Με άλλα λόγια, υγιεινή διατροφή και γυμναστική είναι το μυστικό της καλής υγείας.

  • Μύθος 4: Η μεσογειακή διατροφή εμπεριέχει μόνο «κανόνες» που έχουν να κάνουν με το φαγητό.

Γεγονός: Το φαγητό είναι ένα τεράστιο μέρος της διατροφής, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραβλέπουμε τους άλλους παράγοντες της ζωής των κατοίκων της Μεσογείου. Όταν κάθονται να φάνε, που δεν κάθονται μπροστά από μια τηλεόραση και δεν τρώνε σχεδόν ποτέ βοαστικά. Κάθονται για ένα ήρεμο και χαλαρωτικό γεύμα μαζί με την υπόλοιπη οικογένεια τους. Ο τρόπος που καταναλώνουμε το φαγητό και το κλίμα που επικρατεί εκείνη την στιγμή, είναι εξίσου σημαντικό για την υγεία μας με το φαγητό που βρίσκεται στο πιάτο μας.

  • Τα οφέλη για την υγεία της μεσογειακής διατροφής
  1. Μια παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή αποτελείται από μεγάλες ποσότητες από φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ξηρούς καρπούς, ψάρια και ελαιόλαδο και σε συνδυασμό με τη σωματική δραστηριότητα, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, ορισμένων μορφών καρκίνου, του διαβήτη, του Πάρκινσον και του Alzheimer.
  1. Προσφέρει προστασία κατά του διαβήτη τύπου 2. Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, γεγονός που επιβραδύνει την πέψη και αποτρέπει τις τεράστιες διακυμάνσεις του σακχάρου στο αίμα.
  1. Προλαμβάνει καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια: Τα ψωμιά, τα επεξεργασμένα τρόφιμα και το κόκκινο κρέας δεν συνηθίζονται σε μια μεσογειακή διατροφή. Αντίθετα, η διατροφή αυτού του τύπου ενθαρρύνει τη κατανάλωση κόκκινου κρασιού αντί για σκληρά ποτά.
  1. Σας κρατά ευκίνητους. Οι θρεπτικές ουσίες που αποκτούνται με τη μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο παρουσίασης μυϊκής αδυναμίας στα ηλικιωμένα άτομα κατά περίπου 70 τοις εκατό.

Similar Posts
Γιατί στα νησιά δεν υπάρχει γιατρός στη μεταμόσχευση μαλλιών;
Τα νησιά μας ανέκαθεν είχαν πρόβλημα με την έλλειψη κάποιων βασικών και μη αγαθών. Με απλά λόγια, όποιος ζει σε...

There are no comments yet, add one below.